Garantie

U heeft fabrieksgarantie op alle producten, de duur van deze garantie is echter afhankelijk van het product. De aangeboden fabrieksgarantie doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten. Controleer bij ontvangst van uw bestelling of u het juiste product heeft ontvangen en deze onbeschadigd is. Constateert u een beschadiging of heeft u een verkeerd product ontvangen, dan verzoeken wij u dit zo spoedig mogelijk (binnen 48 uur) aan ons te melden via mail of telefoon.

Volgens de wettelijke garantie hebt u recht op een goed product. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. U moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken. Wat u van een product kunt verwachten hangt af van de volgende dingen:

  • Wat de verkoper heeft gezegd
  • Wat er in de reclame is gezegd
  • Het merk
  • De prijs
  • Of het product nieuw of tweedehands is.


Hoe lang een product mee moet gaan, hangt natuurlijk af van het soort product. Daarom is het verstandig om van tevoren aan de verkoper te vragen hoe lang het product mee moet gaan. Deze vraag kunt u ook aan de fabrikant van het product vragen.

Een product voldoet niet aan de verwachting, en is dus ondeugdelijk als het product niet goed is. Maar niet alle problemen maken een product ondeugdelijk. Als een product verkeerd gebruikt is, niet goed onderhouden is of beschadigd is en daardoor kapot is gegaan, dan zijn de kosten voor reparatie of voor een nieuw product voor de klant zelf.

Mocht u een product ontvangen dat bij ontvangst defect blijkt te zijn, dan kunt het product binnen 7 dagen aan ons retourneren. Informeer ons altijd tijdig via mail of telefoon over de retourzending.

Procedure bij klacht na 7 dagen

Indien er zich een garantieprobleem voordoet in de periode na het eerdergenoemde termijn van 7 dagen, dan geldt de normale garantie procedure. Wat kunt u doen? Er zijn twee mogelijkheden:

1. Neem contact op met de fabrikant/ importeur
Meld het probleem bij de fabrikant/ importeur (zie hieronder de contact gegevens). Zij kunnen het probleem misschien wel telefonisch verhelpen. Mocht het niet telefonisch te verhelpen zijn, dan zullen zij u informeren over hoe er verder gehandeld kan worden om het probleem op te lossen.

2. Neem contact op met Koffiestore.nl
U kunt natuurlijk ook altijd langskomen in onze showroom met het product. Wij bekijken samen met u de storing. Indien reparatie nodig is, gaat het product naar de reparatieservice van de desbetreffende fabrikant. Reparatie duurt in de regel 3 weken. U kunt het product weer afhalen in onze showroom zodra het gerepareerd is. Wij stellen u op de hoogte zodra wij het gerepareerde product retour hebben ontvangen van de fabrikant.

  Loading...